Facebook oraz Twitter i ich wpływ na pozycjonowanie

Jaki wpływ na pozycjonowanie naszej witryny ma Facebook i Twitter?Zaczynając od środowiska profesjonalistów, którzy zajmują się optymalizacją oraz pozycjonowaniem stron internetowych pojawiły się różnego typu zdania odnośnie tego czy i w jaki sposób najpotężniejsze portale społecznościowe typu Facebook czy Twitter mają wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych.

Jakiś czas temu Google jak również Bing ogłosiły, iż linki, które udostępniamy na Facebook’u oraz na Twitterze mają bardzo duży wpływ na pozycjonowanie naszych stron w wyszukiwarkach. Przedstawimy Państwu kilka faktów, które rozjaśnią Państwu te działania.

Zważywszy na odniesienie do Twittera Google oraz Bing potwierdziły, iż zawsze sprawdzają autorytet danych użytkowników w tym również mediów społecznych, w zakresie osób, które śledzą dany profil jak i osób śledzonych przez danego użytkownika. Zarówno wiadomości oraz linki udostępniane na wyżej wymienionych portalach przez osoby o większym autorytecie i uznaniu, uzyskują większą wagę w wyszukiwarce Bing, zaś w Google traktowane są jako sygnał i mogą pojawić się w sekcji „Top” w wyszukiwarce. Google stosuje identyczne kalkulacje w odniesieniu do Facebooka, jednak w zakresie linków udostępnianych globalnie. Zarówno Google oraz Bing Bierzę pod uwagę ile razy dany artykuł został polubiony czy udostępniony przez innych użytkowników portalu i ile razy został opublikowany przez te osoby na ich prywatnych profilach. Wyszukiwarki szczególnie biorą pod uwagę w swoich kalkulacjach tylko linki udostępniane globalnie oraz pochodzące z fan pages. Wyszukiwarka Bing bierze pod uwagę czy dany link został opublikowany zarówno na Twitter jak i na Facebook, jeśli tak, to otrzymuje on wówczas większą wartość.

Informacje te pokazują jaką potęgą są media społecznościowe w Internecie. To, co dzieje się od bardzo długiego czasu znacząco przekracza możliwości profili użytkowników tych oto portali społecznościowych. Twitter w Polsce nie jest jeszcze znany oraz uznawany tak jak Facebook, gdyż niewielka ilość ludzi z niego korzysta. Uważamy jednak iż wato postarać się o konto na tym portalu, dzięki czemu szybciej wymienimy informacje oraz zostaniemy w kontakcie z przyjaciółmi z którymi możliwie straciliśmy kontakt, primo nie wydając ani grosza możemy się w mały sposób pozycjonować.

Komentarze   

 
0 #3 Wiktor K 2014-10-01 07:15
Bardzo przydatny artykuł. Firma robiąca mi stronę www, nie chciała o tym wspomnieć i muszę teraz to sprawdzać na własną rękę. Widać profesjonalne podejście do klientów oraz duże rozeznanie w dziedzinie. Polecam Państwa firmę znajomym.
Cytować
 
 
0 #2 Adam 2014-04-11 21:20
Bardzo fajna informacja, że jednoczesne wklejanie linka na Facebooka i Tweetera zwiększa jego wartość. Tylko pytanie - czy linki w obu miejscach trzeba wkleić w tym samym czasie czy np. dzień odstępu nie ma znaczenia?
Cytować
 
 
0 #1 Marysia 2014-03-10 00:57
Hej bardzo dziękuję za ten artykuł, sama pozycjonuje swoją stronę internetową i do tej pory nie wiedziałam, że takie działania sprzyjają właśnie tej formie reklamy, jesteście z tego co widać bardzo profesjonalną firmą, której nie straszne zagadki,z pewnością polecę was dalej, mam również nadzieję, że ciekawostek oraz artykułów nie zabraknie
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież