Pozycjonowanie jako najbardziej skuteczna forma promocji własnej strony www

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie - firma KABZA wyjaśniaW Internecie można reklamować się na wiele różnych sposobów, na przykład prowadząc płatną kampanię AdWords, prowadząc kampanię e-mail marketingową (mailing) lub ostatnio coraz bardziej popularną kampanię marketingową w serwisach społecznościowych (typu Facebooka czy Twitter). Wszystkie metody są skuteczne o ile wiemy jak najlepiej wykorzystać ich potencjał do naszych celów. Należy od razu zaznaczyć, że nie da się być specjalistą od wszystkiego, jeśli ktoś uważa się, że wie wszystko i wszystko potrafi zrobić to najprawdopodobniej wie niewiele (dlatego najlepiej brać do takich spraw wyspecjalizowaną drużynę).

Osobiście uważamy pozycjonowanie za najlepszą reklamę długoterminową i tą metodę reklamy preferujemy. Wychodzimy z założenia, że jeśli ktoś szuka w Internecie informacji na określony temat to na samym początku uruchamia wyszukiwarkę Google (lub inną, która często korzysta z algorytmu Google) i wpisuje frazę, która go interesuje. Jeśli mamy stronę internetową wypozycjonowaną na tę frazę to odnotowujemy najczęściej wejście. Teraz już tylko od jakości i wyglądu naszej strony zależy jak długo potencjalny klient na niej zostanie i zdecyduje się na zakup naszych produktów bądź skorzystanie z naszych usług.

Kolejny argument przemawiający za pozycjonowaniem to jego „ciągłość” czy też stabilność. Dobrze wypozycjonowana strona utrzymuje się na wysokich pozycjach przez wiele miesięcy, a nawet i lat. Nieważne, że my kończymy pracę, strona internetowa cały czas jest, cały czas na nas pracuje i cały czas nas reklamuje.

Pozycjonowanie tak naprawdę jest znacznie tańsze niż płatna reklama w Google AdWords lub też przeprowadzenie efektownej kampanii marketingowej w serwisach społecznościowych albo skuteczny mailing. Specjaliści od AdWords pracujący w Google twierdzą, że wydanie 600 złotych na tą reklamą to prawie jak wyrzucenie pieniędzy w błoto, gdyż tylko wysokie sumy wydane w AdWords mogą spowodować realne wejścia na stronę. Konkurencja w Google AdWords jest tak wysoka, że aby osiągnąć sukces z reklam, za kliknięcie trzeba płacić nawet kilkanaście złotych, ponieważ w przeciwnym przypadku reklama zostanie wyświetlona raz na 30 użytkowników.

Pozycjonując się na daną frazę, trafiamy do tych, którzy naprawdę są zainteresowani naszą ofertą, to znaczy pozycjonujemy się pod określoną grupę docelową na naszych warunkach. Jeśli ktoś chce kupić kubek reklamowy to wpisze w wyszukiwarkę frazę na przykład „kubek reklamowy sklep”. Nikt inny, którego akurat w tym momencie nie interesują kubki reklamowe nie będzie wpisywał takiej frazy.

Inwestycja w pozycjonowanie w Google to inwestycja na wiele lat, nic nie wskazuje na to, aby wyszukiwarka ta w najbliższym czasie miała stracić na popularności (nawet jeśli ludzie przeniosą się na inne wyszukiwarki pozycjonowanie działa na wszystkie naraz). Raz dobrze wypozycjonowana strona www będzie widoczna w wyszukiwarce internetowej nawet wiele długich lat. Jest to wielka przewaga pozycjonowania nad reklamą płatną, która znika jak przestajemy płacić (lecz trzeba pamiętać że pozycjonowanie na trudne frazy musi być ciągłe, gdyż konkurencja nie śpi).

Komentarze   

 
0 #2 Ania 2014-10-01 07:29
Za pozycjonowanie sama się nie wezmę, warto zatem zgłosić się do Państwa, gdyz sama - pojęcia o tym nie mam. Artykuły bardzo dobre i przejrzyste. Z Państwa bloga można się bardzo dużo dowiedzieć.
Cytować
 
 
0 #1 snaja 2014-03-10 01:22
Dzięki za artykuł, bardzo czytelnie napisany wraz z wytłuszczeniem ważnych informacji
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież