Zawód copywritera - najważniejsze informacje o copywritingu

Kim jest copywriter i jak może nam pomóc?Jak podają nam zarówno wersje papierowe jak i wizualne, copywriter jest autorem tekstowej treści reklamy prasowej, telewizyjnej, radiowej jak również wirtualnej. Kontynuując jest to część duetu kreatywnego, której pomysłem jest slogan bądź tekst reklamy czyli body copy. Nie można jednak uważać iż copywriter jest osobą stale powiązaną z agencją reklamową, gdyż tworzenie ofert sprzedażowych jest tak naprawdę tylko częścią zawodowego życia. Z jakimi zleceniami zatem można zgłosić się jeszcze do naszego copywritera? Odpowiedź jest prosta, na dzień dzisiejszy ze wszystkim z czym nie jesteśmy w stanie poradzić sobie sami, gdyż nie starcza nam pomysłów oraz umiejętności pisarskiej. Copywriter to osoba która umiejętnie wypowiada się na wszelkie tematy, zna zasady komunikacji masowej oraz perswazji, pisze z nas i dla nas wiele tekstów promocyjno-reklamujących oraz informacyjnych. Copywriterowi można zlecić również prowadzenie strony internetowej, portalu czy też bloga, jest osobą której teksty z pewnością pomogą nam w sprzedaży i promocji produktów a także wykreuje wizerunek firm, który często trzeba budować latami.

Aby stać się skutecznym copywriter musi wymyślić coś, co wyróżni jego autorskie dzieła wśród milionów reklam, ulotek, ogłoszeń, coś co przyczyni się do pozyskania klientów i sprzedaży produktu, co nie jest takim prostym zadaniem. W sieci jest wiele artykułów o wpalającym się zawodzie copywritera, sami znaleźliśmy setki, jednak wybraliśmy jeden z nich, który pokrótce Państwu opiszemy, jego autorka we wstępie stawia tezę, że poeci reklamy, których w ten sposób nazywa coraz bardziej stają na głowie aby wymyśleć niebanalne hasła reklamowe, które powaliłyby tłumy. Jednakowoż tłumy o których tutaj mowa wcale nie zwracają na to uwagi i autorom tekstów reklamowych coraz trudniej stworzyć tak zwany slogan, który przypadłby do gustu odbiorcom, a nawet stałby się tak popularny iż uznawany byłby jako nowy zwrot mowy potocznej.

Często zdarza się jednak że sami copywriterzy są sobie winni, ciągle próbując bowiem wznieść się na wyżyny swych kreacyjnych możliwości, tworzą hasła pretensjonalne, często nie zrozumiałe dla odbiorców. Warto zatem stawiać na prostotę, gdyż ona zawsze się utrwala.

To, że nie istnieje idealna recepta na sukces nie oznacza, że tworzenie reklamy lub oferty jest całkowitym pójściem na żywioł, którego efekty mogą być nieprzewidziane. Jak zatem znaleźć copywritera idealnego i czym on się wyróżnia ? Z pewnością lekkie pióro, kreatywność, rzetelna wiedza na temat produktu, grupy docelowej czy też rynku, stanowczo znajomość sztuki perswazyjnej. Wszystkie te umiejętności tworzą copywritera idealnego, warto jednak pamiętać, że twórca redaktor to nie tylko zlepek cech, ale tak jak my, żywy człowiek z całym bagażem zalet i wad , ludzie z krwi i kości, którzy poza pracą mają również życie prywatne.

Nasz świat nieustannie się zmienia, gdyż nie ma nic bardziej zmiennego poza zmianą. Media, język oraz reklama rozwijają się w niezwykle dynamicznym tempie, a mimo to zasady stworzone w ubiegłym stuleciu przez naszych mistrzów reklamy nie ulegają dezaktualizacji. Ludzka natura oraz popędy nie ulegają żadnej zmianie, mimo upływu lat, kierują nami do tej pory. Nasza firma również może zapewnić Państwu wyżej wymienionego copywritera, który stanowczo pomoże rozbudować Państwa stronę internetową oraz wypromuje ją.

Komentarze   

 
0 #1 Piotrek 2014-03-10 01:22
warto wydać te parę złoty na unikalny tekst niż brać śmieciowe synonimy z automatów które nic nie znaczą a ich oryginalność jest bliska zeru
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież