Pozycjonowanie stron www jako promocja firmy i jej produktów

Marketing w wyszukiwarkach internetowych - jak zacząć?Prawo biznesu internetowego nie różni się prawie w żaden sposób od praw rządzących biznesem tradycyjnym - przynajmniej jeżeli chodzi o pracę u podstaw naszego biznesu. Jeżeli mamy jakąś firmę i jej wspaniały produkt, to do zaistnienia na danym rynku (w świadomości klientów) potrzebna jest nam promocja i reklama. Firmowa strona internetowa jest tak naprawdę kolejnym produktem tej firmy, który należy odpowiednio wypromować, by realizował dany cel - najczęściej jest nim po prostu duży zysk. Prawda jest więc taka, że strona www sama w sobie nie jest końcem drogi pod tytułem „obecność w Internecie” (pomimo że uwierzytelnia naszą firmę), a w zasadzie jej początkiem.

Co po stworzeniu strony internetowej?
Przede wszystkim promocja, promocja i jeszcze raz promocja. I w tym miejscu należy uniknąć pierwszego najczęstszego błędu - niewłaściwy przedmiot promocji. Często bowiem zdarza się, że firmy w Internecie reklamują nie to, co tak naprawdę powinny. Zdecydowanie i w głównej części przedmiotem promocji w Internecie powinna być nasza strona www, a nie konkretny produkt zawarty na tej że stronie. Jeżeli w branży jest duża konkurencja i promujemy produkt typu kubek, to nie bardzo możemy liczyć na to, że potencjalni klienci zapamiętają nas z kreacji na hasło kubek - ma to bardzo prostą przyczynę, nie tylko my produkujemy te wspaniałe kubki. To samo tyczy się stron internetowych typowo handlowych, nie powinny reklamować produktów, a stronę internetową (która często jest nazwą naszej firmy). Zależy nam przecież na tym, aby zapamiętano nazwę naszej strony oraz z tą nazwą wiązano produkty - tak będzie zdecydowanie lepiej, gdyż w przyszłości potencjalny klient może powrócić i kupić produkt pochodny. Warto brać przykład z największych - zwróćmy na przykład uwagę na reklamy strony Allegro, które postawiło na promocję marki (w tym wypadku nazwy strony internetowej).

Jak promować stronę www w sieci?
Wiemy już, że trzeba promować stronę w Internecie, zastanówmy się więc jaki najskuteczniejszy sposób to uczynić. Internet daje nam ogromne możliwości oraz sporo narzędzi do promocji - jest przy tym tańszy od innych mediów i o wiele bardziej pozwala na mierzenie efektywności – praktycznie każdej formy kampanii e-reklamy. Z pośród całego bezliku możliwości, na początku każda firma na rynku zainteresowana jest przede wszystkim czymś tanim, skutecznym i dającym szybkie efekty. Oczywiście nie ma tak idealnego połączenia, każda forma reklamy internetowej charakteryzuje się innymi zaletami jak i wadami. Niemniej jednak - dla każdej firmy i w każdych warunkach - ze swojej strony proponujemy zacząć od dziedziny marketingu internetowego zwanego marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM).

Marketing w wyszukiwarkach internetowych
Pisaliśmy już na naszym blogu co to jest SEM i SEO - natomiast w tym tekście przedstawimy argumenty za tym, że warto i dlaczego warto korzystać z pozycjonowania stron www. Choć SEM to nie tylko pozycjonowanie, to ta usługa jest najpopularniejszą jego częścią - dlaczego? Głównie dlatego, że o niej mówi się najwięcej i najczęściej, dlatego jest najbardziej znana. Pozycjonowanie to kompleksowa usługa polegająca na wypromowaniu serwisu internetowego w wynikach mechanizmów wyszukiwawczych w sieci typu Google. Wykorzystując wyszukiwarki oraz katalogi branżowe zwiększamy szanse na odnalezienie serwisu internetowego przez potencjalnych klientów.

Dlaczego postawić na pozycjonowanie w wyszukiwarkach?
Główne powody staramy się przedstawić w poniższych punktach: Koszty dotarcia (przyciągnięcia na reklamowaną strony internetowej) w przeliczeniu na użytkownika są zdecydowanie dużo mniejsze niż w przypadku innych dróg reklamy. Pozycjonowanie jest więc dobrym rozwiązaniem nawet dla mniejszych stron internetowych jak i firm. Efektywność pozycjonowania może być również bardzo wysoka (pod warunkiem że wybierzemy odpowiednie słowa kluczowe). Przy odpowiednim doborze słów kluczowych usługa pozycjonowania sprowadza na stronę duży ruch i najczęściej są to osoby, które szukają produktów bądź usług oraz informacji na temat tego, co na danej stronie www się znajduje. Są to więc najlepiej dobrani potencjalni klienci, dzięki czemu łatwiej jest im zaoferować nasz produkt. Liczba użytkowników Internetu - zarówno ta ogólna, jak i tych, korzystających z wyszukiwarek internetowych stale rośnie (zarówno nowe pokolenia jak i starsi ludzie przekonują się coraz bardziej do Internetu). Rośnie tym samym liczba potencjalnych klientów, którzy wysyłają zapytania do wyszukiwarki, gdzie można nabyć produkt bądź usługę. Popularność wyszukiwarek internetowych stale rośnie, a dla znacznej większości użytkowników Internetu, wyszukiwarka jest głównym miejscem poszukiwania i uzyskiwania informacji. Równie duży odsetek internautów powierza swoje zaufanie wynikom otrzymanym z wyszukiwarki. Kiedyś, w czasach gdy stron internetowych było niewiele, rzeczywiście wystarczyło po prostu mieć stronę www, by być w Internecie i wielu wyszukiwarkach, i to na wysokich pozycjach. Obecnie firmy muszą konkurować o najwyższe i najbardziej pożądane miejsca w wynikach. Sama obecność w Internecie oraz łatwość odnalezienia danej strony internetowej znacznie podnoszą wiarygodność naszej firmy w oczach potencjalnych klientów.

Komentarze   

 
+1 #1 Malwina 2014-03-10 01:40
Sama raczej nic nie zrobie, ale warto wiedzieć, że jest taka firma jak wasza, która ma szereg fajnych i ciekawych, niekonwencjonal nych pomysłów, którymi dzieli się z klientami oraz czytelnikami, brawa dla was!
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież