Stosunek kodu do treści i jego wpływ na SEO

Text/ HTML Ratio - istotny czynnik SEO dla GoogleSTOSUNEK ilości KODU STRONY internetowej DO jej WIDOCZNEJ TREŚCI

W całym internecie, co jakiś czas spotykamy się z takim pojęciem, jak Text to Code Ratio w skrócie Ratio, czyli stosunek tekstu czyli widocznej w przeglądarce treści do ilości kodu na naszej stronie internetowej, który jest odpowiedzialny za jej poprawne wyświetlanie. W tym temacie jest wiele różnych spekulacji i padają różne pytania i przeróżne odpowiedzi. W wyniku tych wszystkich nieścisłości wiele osób tworzy niezliczone ilości małowartościowego tekstu tylko po to, by poprawić pozycję własnej strony internetowej i upchnąć istotne dla nich słowa kluczowe. Czy ma to większy sens i jak powinien wyglądać prawidłowy stosunek tekstu do kodu na naszej stronie internetowej?

Wiele informacji, które można znaleźć w Internecie mówi o minimalnej ilości dwieście słów na naszej stronie internetowej lub stosunku tekstu do kodu rzędu co najmniej 25 procent.

Osoby, które profesjonalnie zajmują się optymalizacją stron internetowych i ich pozycjonowaniem wiedzą, że ilość wyświetlanej treści na danej stronie www, a stopień trudności zdobycia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarek, nie są ze sobą aż tak mocno powiązane. W rzeczywistości liczy się dobra optymalizacja naszej strony internetowej, czyli odpowiednia jej struktura w połączeniu z umiejętnie skomponowaną dopasowaną treścią - ciekawą zarówno dla osób odwiedzających naszą witrynę internetową, jak i łatwą do zidentyfikowania i przeanalizowana przez roboty wyszukiwarek.

MINIMUM dwieście SŁÓW NA STRONIE internetowej

Odpowiedź jest dość oczywista. Algorytm oceny naszej strony www, czyli również jej treści, musi zawierać fragment lub i funkcję rozpoznającą tematykę danej strony www – przypisać do jakiejś grupy słów kluczowych. Analizuje zarówno kod jak i treść danej strony internetowej, a następnie przykleja tak zwaną etykietkę. Jednak aby mógł to zrobić, sprawdza zawartość między innymi tytułu strony www, znaczniki nagłówków i wyróżnień, treść paragrafów i atrybuty ALT plików graficznych. Jeżeli zadbamy o zbliżoną (nie musi być identyczna) tematykę i słownictwo w najważniejszych elementach naszej strony internetowej, łatwiej będzie się zorientować robotowi, o czym jest nasza strona internetowa. Tym samym będzie potrzebował minimalnej ilości treści na stronie internetowej.

Granica dwustu słów wynika z wyliczeń statystycznych i jest dość uśredniona. Jeżeli będziemy mieć 180 czy 220, nie zrobi to większej różnicy, o ile nie będzie to niezrozumiały zlepek słów. Jest to ilość, według której algorytm wyszukiwarek powinien być w stanie zorientować się, co zawiera nasza strona internetowa.

MINIMUM 25% TREŚCI na stronie

Widziane na wysokich pozycjach strony internetowe mające text to Code Ratio rzędu 7-9%, jednakże dużo więcej wysiłku trzeba włożyć, aby strony takowe były w topce niż strony z większą ilością tekstu. Wiadomą sprawą jest też, że strony z mniejszą ilością tekstu muszą być robione z anchorami, aby wyszukiwarki wiedziały na jakie słowa kluczowe ma być widoczna strona, a przy większej ilości treści wchodzimy na słowa po części automatycznie, gdyż wyszukiwarki mogą same wyciągać sobie słowa kluczowe. Istotną sprawą jest przejrzystość strony, jak i brak błędów w kodzie żródłowym.

O ile redukcja „rozstrzelenia” kodu wpływa nieznacznie na czas ładowania się naszej strony internetowej (rozmiar pliku), o tyle błędy w kodzie żródłowym mogą znacząco wpłynąć na pozycję naszej strony internetowej.

Algorytm wyszukiwarek w czystej postaci kieruje się obowiązującymi standardami sieciowymi. Jednak wiadomo, że nie wszyscy ich ściśle przestrzegają, dlatego ma wbudowane funkcję, które powinny odczytać treść naszej strony internetowej mimo błędów. Jednakowoż trzeba pamiętać, że to tylko (program komputerowy) i ma pewne ustalone granice, których samodzielnie nie przeskoczy. Jeżeli popełnimy zbyt wiele błędów lub pare istotnych, nie będzie w stanie odpowiednio zinterpretować naszej treści. Tym samym, może przypisać błędną grupę tematyczną naszej witrynie internetowej. Dla pewności warto sprawdzić stronę jak i wszystkie podstrony w różnych walidatorach. Zazwyczaj najwięcej błędu posiadają strony internetowe bazujące na systemach zarządzania treścią (CMS) i umieszczane na nich szablony i te z wieloma skryptami JavaScript, różne wersje CSS czy HTML5 mogą prowadzić do błędów w kodzie, dlatego zawsze powinno się sprawdzić na zakończenie programowania błędy naszej strony.

Komentarze   

 
0 #1 Sylwester 2014-03-10 01:32
Dopóki nie natrafiłem na wasz artykuł nie zdawałem sobie sprawy z tego, dlaczego moja strona stoi w miejscu zamiast ruszyć dalej, dzięki wam odkryłem, że moje ratio jest poniżej krytyki i zabieram się za naprawę tego błędu, bardzo dziękuję za pomoc i polecam!
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież